Hyvän mielen polku ja Satupolku Utran saaren virkistysalueella

16/04/2021

Utran asukasyhdistys Ry

Hyvän mielen polku ja Satupolku Utran saaren virkistysalueella

Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistys toteuttaa yhdessä Utran Asukasyhdistyksen kanssa 16.4.-21.5.2021 välisellä ajalla Hyvän mielen polku – kokonaisuuden.

Hyvän mielen polut on tarkoitettu tuomaan iloa ja hyvää mieltä niin isoille kuin pienille Utran saarten kulkijoille. Ulkoilijat opastetaan Hyvin voivan mielen polulle parkkipaikalla sekä opastetauluissa, jotka löytyvät heti kun Utran saarten siltaosuus päättyy.

Hyvän mielen polku toteutetaan kaksiosaisena niin, että Utran saarten silloilta oikealle puolelle sijoittuva Hyvän mielen polku pitää sisällään kymmenen puihin kiinnitettyä rastia, joilla jokaisella on pieni hyvinvointia tukeva  tehtävä. Tehtävät voi tehdä yksin tai yhdessä ystävän, perheen tai kaveriporukan kanssa. Tavoitteena on, että Hyvän mielen polku antaa miellyttävän mahdollisuuden pysähtymiseen, rentoutumiseen sekä antaa kulkijalleen mahdollisuuden aistia ympärillä olevaa luontoa entistä syvemmin.

Utran saarten silloilta vasemmalle puolelle sijoittuva Satupolku on tarkoitettu perheen pienimmille ja lapsiperheille. Satupolku pitää sisällään kymmenen puihin kiinnitettyä satuaiheista rastia, joilla jokaisella on pieni leikillinen tai toiminnallinen tehtävä. Tehtävät on suunniteltu niin, että lapsi voi tehdä ne yhdessä aikuisen kanssa. Tavoitteena on, että Satupolku voi antaa lapselle ja aikuiselle iloa tuovan yhteisen loru- ja leikkikokemuksen ja lisää innostusta loruihin ja leikkeihin. Satutarinan avulla voi syntyä aistimaailmaa tukeva leikillinen luontokokemus.

JAA SOSIAALISESSA MEDIASSA
Pocket
Skannaa mut ja ota uutinen mukaan mobiiliin!
QR Code
18.6.2021